Sisällöntuotanto

 

Miksi sinunkin yritykselläsi kannattaa olla blogi

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Blogi on mahtava työkalu yrityksen kotisivujen hakukoneoptimointiin! Lisäksi blogilla on muitakin merkittäviä hyötyjä yrityksen näkyvyyden kasvattamisen ja asiakashankinnan näkökulmasta.

Yritysblogin avulla:

  • annat hyödyllistä tietoa potentiaalisille asiakkaille 
  • kasvatat luottamusta yritystäsi kohtaan 
  • kerrytät sisältöä yrityksen kotisivuille, mikä kasvattaa hakukonenäkyvyyttä

Pääset lukemaan enemmän yritysblogin hyödyistä tästä blogiartikkelistani!

Jos yritykselläsi on jo blogi

Onko yritykselläsi jo blogi? Hienoa! Blogi voi antaa yrityksellesi merkittävän etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden.

Optinmonsterin julkaisemien tilastojen mukaan mukaan 72 prosenttia B2B-yrityksistä pitää blogia tehokkaimpana keinona saada verkkosivuilleen lisää liikennettä. Bloggaavat yritykset kerryttävät myös 97 % enemmän ulkopuolisia linkkejä kotisivuilleen.

Jos yrityksesi sivuilla on jo blogi, kannattaa jokainen uusi kirjoitus hakukoneoptimoida. Myös vanhojen postausten jälkikäteinen optimointi ehdottomasti kannattaa, mikäli nämä toimenpiteet ovat aikoinaan jääneet tekemättä. Jo olemassaolevan sisällön oikeaoppinen optimointi voi parantaa hakukonenäkyvyyttä ja koko sivuston asemaa merkittävästi! 

Kannattaa kuitenkin huomioida, ettei blogiin pitäisi suoltaa mitä tahansa höttöä näkyvyyden toivossa. Tavoitteena tulisi olla laadukas, lukijaystävällinen sisältö, joka on lisäksi hakukoneoptimoitu oikein valituille avainsanoille. Vasta tällaisen sisällön avulla yritys voi kasvattaa merkittävästi näkyvyyttään ja saavuttaa todellisen edun kilpailijoihin nähden. 

Tapoja parantaa jo olemassaolevien blogipostausten laatua ja optimointia: 

  • muotoilla sisältöä helppolukuisemmaksi ja selkeämmäksi esimerkiksi väliotsikoiden, kappalejakojen ja listausten avulla
  • lisätä hyödyllistä tietoa
  • poistaa epärelevanttia sisältöä / turhaa toistoa
  • linkittää samaan aihepiiriin liittyviä artikkeleita toisiinsa sekä sivustolla tarjottaviin palveluihin (ns. sisäinen linkitys).

Eikö yritykselläsi ole vielä blogia?

Tämä on ymmärrettävää. Laadukkaan ja säännöllisen blogisisällön tuottaminen vaati siinä määrin aikaa ja perehtymistä, että tähän on harvalla yrittäjällä resursseja varsinaisen työnsä ohessa. Yrityksen työntekijöilläkään ei välttämättä ole riittävästi aikaa, kykyjä tai kiinnostusta tuottaa säännöllistä ja laadukasta sisältöä yrityksen puolesta.

Lisäksi läheskään kaikki eivät vielä tiedosta yritysblogin merkitystä ja roolia yrityksen näkyvyyden nostattamisessa.

Ikävä totuus on kuitenkin se, että ilman sisältöä on lähes mahdotonta löytyä hakukoneesta. Samalla tulee antaneeksi bloggaaville kilpailijoille selvän etulyöntiaseman: näille kun kertyy blogin sisällöntuotannon myötä ajan mittaan kattavat sisältöpankit, joiden varaan hakukonenäkyvyys usein suureksi osaksi rakentuu.

Hyvät uutiset tulevat tässä: yritysblogin perustaminen ei ole koskaan liian myöhäistä. Mikä parasta, blogin sisällöntuotannon voi ulkoistaa asiansa osaavalle ja asiaan vihkiytyneelle ammattilaiselle!

Miksi yritysblogi kannattaa:

  • mahdollistaa pureutumisen tiettyyn teemaan, palveluun, tai vaikkapa oikeudelliseen ilmiöön perusteellisesti
  • mainio tapa tarjota hyödyllistä tietoa yrityksen kohderyhmälle
  • keino kasvattaa asiakassuhteen luomisen ja ylläpidon edellyttämää luottamusta
  • viestii ammatillista osaamista ja perehtyneisyyttä
  • hyvälaatuinen blogisisältö on yksi parhaita keinoja nostaa sivuston hakukonenäkyvyyttä, jolloin entistä useampi potentiaalinen asiakas löytää sivuston pariin!

Kuinka voin olla avuksi

Ulkoista yritysblogisi ja mahdollinen muu yrityksesi verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöntuotanto minun huolekseni! Tuotan vakuuttavaa, laadukasta ja yrityksesi brändin mukaista sisältöä kotisivuille ja yrityksen mahdollisiin muihin viestintäkanaviin.

  • Voin huolehtia yrityksesi puolesta siitä, että sen blogissa julkaistaan säännöllisesti yrityksesi kohderyhmää kiinnostavaa, relevanttia ja hakukoneoptimoitua sisältöä. 
  • Voin myös tarvittaessa muokata jo olemassa olevaa blogisisältöä hakukonenäkyvyyden parantamiseksi ja lukijaystävällisyyden takaamiseksi.

Hakukonenäkyvyyden varmistaminen on olennainen osa palveluani. Jokaiseen julkaisuun valikoidaan tarkoin oikeat avainsanat, joita käytetään tekstisisällössä oikealla tavalla julkaisun näkyvyyden ja kohdeyleisön huomion maksimoimiseksi.

Hinnasto

Blogiartikkeleiden ja muun sisällöntuotannon hinnoittelu riippuu työn laajuudesta ja myös aihepiiristä (kuinka tuttu aihe on minulle entuudestaan ja kuinka paljon minun tulee tehdä taustatutkimusta ennen varsinaista kirjoitustyötä). Keskustellaan tarkemmin ja pyydä tarjous!

Säännöllisen, esimerkiksi kerran pari kuukaudessa tuotettavan sisällön veloitus voidaan neuvotella normaalihinnastoa alemmaksi – pyydä tarjous!

Sisällöntuotannon lähtökohtainen hinnasto eur (ALV 0 %):

XXS (noin 200–300 sanaa)

179,00

XS (noin 500–600 sanaa)

349,00

S (noin 800–1000 sanaa)

459,00

M (noin 1200–1500 sanaa)

589,00

L (yli 1600 sanaa)

alk. 799,00

XL (yli 2500 sanaa)

alk. 1199,00


Hintaan sisältyy varsinaisen kirjoitustyön lisäksi:

  • avainsana-analyysi, jonka avulla selvitetään artikkeliin optimaaliset avainsanat
  • näiden avainsanojen strateginen käyttö artikkelissa hakukonenäkyvyyden maksimoimiseksi
  • artikkeleiden sisäiset linkitykset toisiinsa ja muuhun relevanttiin kotisivujen sisältöön
  • yksi muokkauskerta, jossa tekstiä hiotaan asiakkaan kommenttien perusteella tarpeen mukaan
  • Meta description, eli lyhyt kuvaus, joka artikkelista näkyy Googlen hakutuloksissa; teksti, joka houkuttelee googlettajaa klikkaamaan artikkelin pariin.

Meta description -kuvauksen lisäys blogitekstiin toteutetaan WordPress-sivustolla Yoast SEO -lisäosan avulla. Huom! Kyseisen lisäosan asennus ja käyttö ei lähtökohtaisesti sisälly palvelun hintaan, mutta voin tarvittaessa antaa ohjeet lisäosan asentamiseksi ja sen hyödyntämiseksi.

Jo olemassa olevan blogisisällön läpikäynti ja muokkaus sisältää tarpeen mukaan sovittujen blogiartikkeleiden tekstiasun paikoittaisen viilauksen, tekstin rakenteellisen selkeyttämisen, avainsanojen määrittämisen artikkeleihin sekä näiden optimaalisen käytön ja sijoittelun itse tekstissä. Hintaan vaikuttavat kunkin tekstin kohdalla muun muassa aihepiiri, tekstin pituus ja muutostarpeiden määrä. Pyydä tarjous!

Postaukset toimitetaan lähtökohtaisesti Word-tiedostona. Pidemmässä yhteistyössä voidaan myös sopia erikseen siitä, että toteutan ja julkaisen materiaalin suoraan yrityksen kotisivuilla. 

Laadukas, optimaalisille avainsanoille hakukoneoptimoitu blogisisältö kasvattaa ajan kanssa koko sivuston näkyvyyttä ja maksaa itsensä helposti moninkertaisesti takaisin!